Otworzenie nowego biznesu to nie lada wyzwanie. Z pewnością jest to dość problematyczna kwestia, bowiem pod uwagę musimy wziąć wiele czynników, które w praktyce mogą mieć ogromne znaczenie. Jednym z rozwiązań jest palarnia kawy, która w dzisiejszych czasach jest niemalże gwarantem sukcesu. W jaki sposób skonstruować biznesplan, aby pokusić się o uzyskanie dofinansowania? O czym należy pamiętać zakładając palarnię kawy? W jaki sposób skutecznie przeprowadzić marketing palarni? Jakie mogą być koszty uruchomienia i eksploatacji palarni kawy? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników.
Biznesplan to podstawa
Jeśli jesteśmy zainteresowani otworzeniem działalności, a także uzyskaniem ewentualnego dofinansowania, niezbędny okaże się prawidłowo wykonany i przemyślany biznesplan. Jak sama nazwa wskazuje, jest to po prostu plan na biznes, pewien plan działania, bez którego rozkręcenie biznesu, który przynosiłby długofalowe zyski, nie jest możliwe. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że dobre chęci i pasja w tym przypadku może okazać się niewystarczająca. Konieczne okaże się zwrócenie uwagi na aspekty logistyczne naszego interesu. Jeśli chcemy tego dokonać, wówczas musimy skupić się na kilku kwestiach. Ważna jest merytoryczna wiedza na temat funkcjonowania danej branży, a jeśli jej nie posiadamy, to po jakim czasie możemy ją uzyskać. Warto zadać sobie pytanie czy założymy palarnię sami, czy zdecydujemy się na spółkę. Nie bez znaczenia jest liczba pracowników, a także dysponowanie lokalem. W branży kawowej istotna jest jakość ziaren, dlatego już na wczesnym etapie warto zainteresować się doświadczonym producentem. Biznesplan pomoże nam odpowiedzieć na pytanie czy nasza działalność ma prawo funkcjonować w przyszłości.
O czym należy pamiętać zakładając palarnię kawy?
Otworzenie własnej palarni kawy to dość skomplikowany proces, który powinien być odpowiednio przemyślany. Koszty takiej inwestycji są bowiem bardzo wysokie. Jedną z najważniejszych kwestii jest wiedza i doświadczenie na temat funkcjonowania danej branży. Jeśli jej nie posiadamy, wówczas powinniśmy ją zdobyć. To, że lubimy pić espresso nie jest wystarczające. Niekiedy możemy skorzystać z możliwości warsztatów i kursów, alternatywnym rozwiązaniem wydaje się być tymczasowe zatrudnienie jako barista. Dzięki temu możemy uzyskać niezbędne doświadczenie. Równie ważną kwestią jest lokalizacja razem z budynkiem. Inaczej wygląda to w przypadku, kiedy chcemy otworzyć niewielką palarnię kawy z kawiarnią, a odmiennie w sytuacji, kiedy jesteśmy zainteresowani dużym przedsiębiorstwem. W każdym przypadku niezbędny okaże się budynek razem z magazynami, co umożliwi przechowywanie nadmiaru surowca. Nie bez znaczenia jest wybór odpowiedniego pieca do prażenia. Warto zdecydować się na nieco bardziej budżetowy egzemplarz, wówczas jakość produktów będzie jeszcze wyższa. Nie możemy zapominać o kwestiach prawnych, związanych chociażby z zasadami sanepidu i pppoż.
W jaki sposób przeprowadzić marketing palarni?
Prowadzenie działań marketingowych to każdorazowo nie lada wyzwanie. Promocja usług i produktów musi być odpowiednio przemyślana, w przeciwnym wypadku dotarcie do klientów może okazać się problematyczne. Największą popularnością cieszy się marketing internetowy. Warto stworzyć własną stronę internetową, która zwiększy wiarygodność naszej działalności. Nie bez znaczenia jest kwestia pozycjonowania. Dzięki temu procesowi nasza palarnia znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania, a to z kolei prowadzi do zwiększonej liczby klientów. Możliwe jest wykorzystanie social mediów, jak chociażby Facebook czy Instagram. Promocja firmy nie powinna opierać się jedynie na Internecie. Ciekawym rozwiązaniem wydaje się być wynajęcie billbordów, a także stworzenie własnych wizytówek. Rozsądne mogą okazać się gazety, a także rabaty w przypadku regularnych zakupów. Sposobów na promowanie palarni z pewnością jest wiele, a podjęcie ostatecznej decyzji zależy przede wszystkim od naszych indywidualnych preferencji i odczuć.
Jakie mogą być koszty uruchomienia i eksploatacji?
Skoro wiemy już, w jaki sposób rozpocząć działalność w branży kawowej, a także w jaki sposób kierować marketingiem, nie możemy zapominać o kosztach związanych z uruchomieniem działalności i eksploatacją. Mówiąc o tym kroku, najczęściej wiąże się to bezpośrednio z kupnem linii produkcyjnej niezbędnej do palenia kawy. Alternatywnym rozwiązaniem jest niewielka wypalarka do kawy, która również doskonale się sprawdzi. Dodatkowo musimy zainwestować w opakowania. Pamiętajmy o doborze zielonej kawy, co wbrew pozorom także ma ogromne znaczenie. Specjaliści zalecają również wynajęcie odpowiednego pomieszczenia, które będzie posiadać zarówno system wentylacji, jak i dostęp do prądu i gazu. Trudno jest jednak wskazać dokładne koszty uruchomienia i eksploatacji bez dogłębnej analizy naszego planu biznesowego. Tylko na tej podstawie możliwe jest oszacowanie niezbędnych kosztów.